3 feb 2007

Ponzos, otra playa amenazada

De buenasolas.com

Ponzos es una playa prácticamente virgen. Uno de los spots menos obvios de Ferrolterra, que suele dar buenas sesiones y del cual tenemos excelentes recuerdos de surf, playa... y de marisco y albariño disfrutados en la cercana cetárea de Covas. Ahora, La Xunta de Galicia planea la mayor piscifactoría de rodaballo de Galicia sobre los humedales y la playa de Ponzos (...) Realmente la ceguera de los políticos ante la destrucción de nuestra costa no deja de sorprendernos. Vivimos en un país que devora su litoral a un ritmo brutal, que ha urbanizado en los últimos 30 años la gran mayoría de sus playas y entorno costero, y así seguimos. Si os preocupa el tema, leer los Informes "Destrucción a toda Costa" de Greenpeace o el "Banderas Negras: ni un ladrillo más" de Ecologistas en Acción.

El asunto de las piscifactorias en Galicia ya lo denuncia Ecologistas en Acción en el citado Informe, diciendo que: "El Plan Sectorial de Tecnología Alimentaria de la Costa Gallega choca frontalmente con lo dispuesto en la Directiva Hábitat y con los preceptos de conservación de los LICs, ya que permite la instalación de piscifactorías en los espacios naturales protegidos del litoral. La normativa europea que protege los LICs,sólo permite realizar actuaciones dentro de estos espacios para mejorar el estado de conservación de estos espacios naturales. A continuación enumeramos los casos de instalación de estas estaciones acuícolas dentro de LICs de los que Ecologistas en Acción tiene conocimiento: Ardía (O Grove),
Bico da Ran (Cambados), Hoyo Longo (Ribadeo), Lira y Quilmas (Carnota), Cabo Touriñán (Muxía), Punta do Corno (Camariñas), Meirás (Valdoviño), Rinlo (Ribadeo).

Este es un truco clásico que encanta a los políticos, podríamos poner miles de ejemplos. Consiste en ubicar todo tipo de instalaciones e infraestructuras (muchas veces necesarias) en lugares protegidos. De tal forma que mantienen "sin tocar" su golosina preferida: los terrenos urbanizables. Así, donde la normativa no les permite meter pisos meten piscifactorias, depuradoras, instalaciones deportivas... Con ello consiguen que los malos parezcan los ecologistas.

De Ponzos a Mira: os espazos húmidos "importan"

De Vieiros (02/02/2007)


DÍA INTERNACIONAL DAS ÁREAS HÚMIDAS

Hai trinta e seis anos da sinatura na cidade iraniana de Ramsar da Convención Internacional sobre os Espazos Húmidos. Malia a súa importancia para o contorno natural, durante anos as áreas húmidas foron estragadas por urbanizacións sen control, desecamentos e outras actuacións. Ferrolterra, Sanxenxo ou a zona portuguesa de Mira, son exemplos de agresións a estas zonas que nos trae a actualidade recente.

Entre 2000 e 2004 a empresa Construcuatro, propiedade do alcalde de Sanxenxo e candidato á alcaldía de Pontevedra en 2007 polo PPdeG, Telmo Martín, mercou tres leiras no concello, en total 3.729 metros cadrados, dúas delas antes da propia aprobación do Plan Xeral de Urbanismo do Concello. A continuación, os predios foron vendidos á empresa Construziona, onde son socios dous irmáns do ex conselleiro Xosé Cuíña. Segundo explican desde a asociación Salvemos Sanxenxo o valor das dúas primeiras leiras, mercadas antes de aprobarse o PXOM, "aumentou en vinte veces logo da súa recualificación". Logo de denunciaren que a promoción ameaza a área húmida da zona, o xulgado de Cambados ordeou paralizar a construción da urbanización de luxo aló proxectada, tal e como llelo contaba Vieiros hai semanas.

Outra ameaza a unha área húmida en Galiza é o da piscifactoría proxectada para o contorno da praia de Ponzos, na parroquia ferrolá de Cobas, un espazo húmido de gran valor ecolóxico e protexido pola rede europea Natura. Despois de publicarse o primeiro avance do que será o novo Plan Galego de Acuicultura, grupos ecoloxistas de Ferrolterra xa advertiron de que se introduciran localizacións protexidas entre os espazos destinados ás granxas piscícolas. Un deles é ese contorno de Ponzos, un treito de costa de vizosa biodiversidade.

Unha granxa piscícola ameaza o Val de Ponzos (INTEGRADO NA REDE NATURA 2000)

De Vieiros (31/01/2007)

Pouco despois de publicarse o primeiro avance do que será o novo Plan Galego de Acuicultura, grupos ecoloxistas de Ferrolterra xa advertiron de que se introduciran localizacións protexidas entre os espazos destinados ás granxas piscícolas. Un deles é o contorno de Ponzos, un treito de costa de vizosa biodiversidade.

O Lugar de Interese Comunitario (LIC) da Costa Ártabra repártese polos concellos costeiros de Ares, Mugardos, Ferrol, Narón, Valdoviño, Cedeira, Cariño e Ortigueira. Trátase dun treito de costa moi variado en canto a ecosistemas se refire, albergando areais, cantís, zonas húmidas, pequenas illas e mesmo serras, e que conforman un espazo único integrado dentro da Rede Natura 2000.

1 feb 2007

Los socialistas de Ferrol se oponen a una piscifactoría propuesta por el bipartito













Fotografía
Gabriel Tizón

De El País (01/02/2007)

Pesca admite que algunas ubicaciones ofrecidas al sector pueden incumplir la normativa

SONIA VIZOSO. Santiago
En el listado de terrenos que la Consellería de Pesca propone a las empresas de acuicultura para construir piscifactorías se incluye la zona de Ponzos, un tramo de costa virgen ubicada en el municipio de Ferrol. La posibilidad de que se levante en esta zona una granja marina ha provocado ya la oposición de las asociaciones ecologistas y del PSOE ferrolano. El candidato a la alcaldía por este partido y actual presidente del ente autonómico Portos de Galicia, Vicente Irisarri, destaca "el valor ecológico incalculable" de Ponzos y asegura que el bipartito paralizará el proyecto.

"Ponzos tiene unas aguas tan limpias que dan ganas de bebérselas". El candidato del PSOE en las elecciones municipales de mayo está convencido de que su partido no va a "destrozar" un paraje "inigualable" como el de Ponzos construyendo allí una piscifactoría. Vicente Irisarri asegura que la Consellería de Pesca ya lo ha tranquilizado. "Me han dicho que si la zona reúne estas características que yo digo, no se pondrá la piscifactoría", explica el actual presidente de Portos de Galicia, un organismo dependiente de la Consellería de Política Territorial. "Este tema ha dejado de preocuparme".

La Consellería de Pesca admite que el borrador del Plan Galego de Acuicultura que se ha mostrado a los empresarios del sector es un "catálogo de terrenos" que deberán superar los controles de diversos departamentos, tanto de la Xunta como del Gobierno central. Una portavoz de Pesca señala que seleccionaron una veintena de espacios "fuera de Red Natura" que "en principio son medioambientalmente aptos", pero que pueden resultar finalmente "inviables" por temas urbanísticos, medioambientales o de conservación de patrimonio.

El departamento que dirige la socialista Carmen Gallego eludió ayer aclarar si el emplazamiento de Ponzos, en Ferrol, está entre las ubicaciones del plan que piensan descartar, tal y como asegura el candidato del PSOE a la alcaldía de Ferrol. Pesca afirma, eso sí, que las empresas del sector ya han sido advertidas de que no es seguro que todos los enclaves propuestos cumplan la legislación.

El proyecto que plantea la Xunta para construir una granja marina en Ponzos está promovido por la empresa Isidro de la Cal. Vicente Irisarri considera que se trata de una compañía "sólida y si se le proponen otras alternativas las aceptará". "El PSOE está a favor de la acuicultura", añade, "pero es necesario hacer un esfuerzo de búsqueda de espacios adecuados". El aspirante socialista a alcalde ferrolano cree "inexplicable" que el gobierno local de la ciudad, en manos del PP y de Independientes por Ferrol, haya aplaudido el plan para construir la piscifactoría.

Ponzos está enclavado entre cabo Prior y punta Ferruxeda, y forma parte del Lugar de Interés Comunitario (LIC) Costa Ártabra. Según la Sociedade Galega de Historia Natural, se trata además de una Zona de Especial Protección para las Aves (ZEPA) incluida en la Red Natura y cuenta con "importantes comunidades vegetales", sistemas dunares y acantilados.

"Todo el conjunto tiene un gran valor ecológico y paisajístico", subrayan los ecologistas, "ya que ésta es una de las zonas litorales mejor conservadas de la costa gallega, con escasa presencia humana y urbanística". La Sociedade Galega de Historia Natural pide a la Xunta que no permita instalar en este paraje "una macroedificación de hormigón de hormigón, tanques, tubos, canalizaciones, bombas y productos químicos, una industria que, como tal, para producir, consume y contamina".

http://www.elpais.com/articulo/Galicia/socialistas/Ferrol/oponen/piscifactoria/propuesta/bipartito/elpepuespgal/20070201elpgal_3/Tes

31 ene 2007

Ponzos, o posibel impacto dunha piscifactoría nunha praia emblemática

Publicado por Xosé Ramil en http://arrabaldes.blogspot.com/


Parece que as informacións todavía son confusas, pero hai por aí un proxecto que pretende a construcción dunha piscifactoría en Ponzos, unhas das praias mellor conservadas na bisbarra de Ferrol. A piscifactoría ocuparía un total de 390.000 metros cadrados (maior que o proxecto de Cabo Touriñán).

Algúns veciños e veciñas xa comezaron a preparar a sua resistencia por si o proxecto se confirmase: http://salvarponzos.blogspot.com/ Tamén as organizacións ADEGA, a Sociedade Galega de Historia Natural, Verdegaia e a agrupación local de Esquerda Unida xa se mostraron totalmente en contra da piscifactoria.

Compre estar en alerta, sobre todo cando ven de demostrarse o pouco emprego que xeran as piscifactorías. Segundo ADEGA, os 270 empregos do total das instalacións de rodaballo en toda Galiza contrasta coas máis de 13.000 persoas que traballan no cultivo do mexillón e aposta pola creación emprego na pesca tradicional, marisqueo e acuicultura a flote.En fin, o debate dende logo e complicado porque as piscifactorías tamén poden constituir un modelo contra a cada vez maior escasez de pesca, pero Galicia xa sufriu dabondo o estragamento da costa e do seu interior.

30 ene 2007

Urgorri: "Todo vai directamente ao mar"

Extracto da entrevista feita por Nicolás Vidal e publicada no suplemento Nordesía de Diario de Ferrol (21/01/2007).

Victoriano Urgorri, catedrático de Zooloxía da Universidade de Santiago e director da Estación de Bioloxía Mariña da Graña:

"¿E que Galicia, con seus 1.700 quilómetros de costa, non ten suficientes lugares para ubicar unha piscifactoría? ¿Ou será que non hai suficiente calidade de auga noutros sitios, que ten que ir a eses espazos protexidos de Rede Natura? (...) Unha granxa de rodaballos é igual ca un galiñeiro, as galiñas cagan e o granxeiro ten que retirar esa merda e levala a unha esterqueira: nas granxas de rodaballo todo vai directamente ao mar".

29 ene 2007

Verdegaia reclama a intervención da Xunta na conservación do patrimonio ambiental

De Diario de Ferrol (29/01/2007)

Sen a decidida intervención da Xunta algúns dos espazos protexidos da costa ferrolá, como a zona de Covas, poden variar a súa situación ante os proxectos que están a desenvolverse na actualidade. Así o sinalaron onte os membros da entidade ecoloxista Verdegaia. Un grupo deles levou a cabo un roteiro explicativo nos espazos protexidos da Rede Natura en Santa Comba, Sartaña e Ponzos. A xuízo desta asociación ecoloxista, os perigos que afectan a esta parte da costa ferrolá son "a concentración parcelaria de Covas, a creación dun campo de golf e a proxectada granxa acuícola na zona de Ponzos". Para esta entidade, existe o perigo de que "nestes casos os intereses particulares sexan posto por enriba dos xerais".

Un grupo formado por 35 ecoloxistas convocados pola asociación Verdegaia levaron a cabo durante a mañá de onte un paseo informativo que os levou a percorrer parte da costa de Covas sinalando os proxectos que poden afectar ao chamado LIC (Lugar de Interese Comunitario) Costa Ártabra, integrado na Rede Natura 2000. Segundo un dos membros da entidade ecoloxista, Antón Fortuna, "o percorrido tratou de subliñar a importancia medioambiental de habitats naturais, dunares e humedais, deste espazo que está tan ameazado". Precisamente, no momento de saír desde Marmadeiro, a comitiva atopouse cun piloto facendo motocross nun espazo dunar.

Para Fortuna, "os grandes problemas deste espazo da Costa Ártabra son o proxectado campo de golf, a concetración parcelaria de Covas e a piscifactoría en Ponzos, que vai representar un novo problema para o noso mar e un considerable impacto para este espazo da Rede Natura 2000".

Acerca deste proxecto, a entidade ecoloxista dirixiuse cara ás inmediacións da praia de Ponzos onde a empresa Isidro de la Cal ten proxectado instalar unha granxa acuícola en 390.000 metros cadradosA entidade ecoloxista fixo un chamamento á Xunta de Galicia para que "cando teña que reunirse con empresarios do sector teña en conta tamén as demandas de quen tratamos de preservar os espazos naturais e non velos só como lugares destinados ao lucro dunha minoría".

Verdegaia lembroulle á Xunta que en Europa xa existe "xurisprudencia respecto de espazos protexidos polo seu interese medioambiental para que non fosen recualificados e variar o solo rústico. Non se pode saltar a lei, e a galega non está por enriba da europea". Para o grupo ecoloxista, "todo é de sentido común e a Xunta debe ofrecerlle ás empresas lugares para asentarse, pero non en espazos protexidos, como esta zona da costa ferrolá. A nosa Administración debe saber parar as presións de Stolt Sea Farm, Isidro de la Cal ou Pescanova en aras dun interese ambiental que afecta a todo o mundo".

No caso de que a situación destes espazos continúe sendo ameazada, Verdegaia xa advertiu que pensa "iniciar toda canta campaña sexa necesaria e presentar as alegacións pertinentes para manter o interese xeral por enriba do particular".

Irisarri: "Ese lugar debe conservarse tal y como está"

De Diario de Ferrol (20/01/2007)

El candidato a la alcaldía de Ferrol por el PSdeG-PSOE, Vicente Irisarri, se pronunció ayer en contra de ubicar en Ponzos (Covas) una de las piscifactorías contempladas en el nuevo plan acuícola de la Xunta. Aunque dijo estar a favor de la acuicultura como actividad económica estratégica en Galicia, "no conviene precipitarse en la elección de los lugares más apropiados para su instalación".

Asimismo, aseguró que se pueden poner más piscifactorías en la costa ferrolana, pero salvando aquellas "zonas vírgenes que destacan por su valor natural, paisajístico y turístico reconocido en toda España y Europa". En este apartado incluye la playa de Ponzos y su entorno, donde la Consellería de Pesca e Asuntos Marítimos, dirigida por la también socialista Carmen Gallego, ha dispuesto una reserva de suelo de 390.000 metros cuadrados para la ubicación de una gran piscifactoría a la que opta el grupo Isidro de la Cal, propietario de la granja marina de Meirás (Valdoviño). "Ese lugar debe conservarse tal y como está", considera Irisarri. Por ello, "nos brindamos a la consellería y a la empresa Isidro de la Cal para hacer un recorrido por la costa ferrolana y ver qué zonas son las más adecuadas".

Respecto a la presentación del borrador del plan que Pesca hizo ayer ante los alcaldes de los municipios afectados y, hace unos días, ante el sector, el dirigente socialista, y todavía presidente de Portos de Galicia, indicó que se trata de un borrador "inicial" y que conserva la "esperanza" de que "este tema pueda enfocarse con rapidez, pero sin precipitación".

El candidato socialista a la alcaldía ferrolana cree que "la riqueza actual de Ponzos es superior a la que tendría con la instalación de una piscifactoría". Además, añadió que "se ha sobrevalorado la capacidad de crear trabajo de estas plantas, que no son grandes generadores de empleo".